Outlöst paket För paket som ej löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera kunden 499kr för våra kostnader. Vi skickar ingen påminelse utan ärendet går efter fakturans förfallodatum direkt till inkasso!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Förfallotid: Förfallotiden är standard 14 dagar
Försenad eller utebliven betalning: Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 2% per månad + gällande referensränta. Vid frågor rörande påminnelseavgift/räntor, kontakta Kreditor. Förenklad kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd/registrerad adress, vid köp över 2000 kr görs sedvanlig kreditprövning. Mer information om fakturera mig! och Kreditor hittar ni på www.faktureramig.se . ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Beställning Alla beställningar görs via vår hemsida. Du som beställer ska vara 18 år eller ha målsmans tillstånd. Beställs en produkt som som har annan status än "i lager" innebär detta att varan är en beställningsvara för vår del. Om denna vara avbokas kommer kunden få stå för en del av kostnaderna. Beställningar som görs i annan persons namn utan dennes medgivande eller på sådant sätt att det innebär skada för person eller företag polisanmäls. Betalningsalternativ 1. Betala kostnadsfritt med kreditkort eller direktbank genom kreditor. 2. Betala innom 14 dagar mot faktura eller dela upp betalningen på upp till 36månader 3. Betala mot postförskott, Du hämtar ut och betalar dina varor hos närmaste postombud. Bekräftelse När vi tagit emot din beställning, skickas en bekräftelse till uppgiven E-postadress, där vi uppger ungefärlig leveranstid. Spara den för att kunna använda vid kontakt med Kundtjänst. Priser Alla priser är angivna i SEK (svenska kronor) och inkluderar 25 % moms. Vi förbehåller oss rätten att justera eventuella prisfel, kunden kommer få information om denna ändring, samt valet att avbryta ordern. Frakt Vi har en fraktkostnad på 66-149kr beroende på vad du beställer. OBS: gäller inte fälgar eller spoilerkit där postens ordinarie priser tas ut. Vid beställing med leverans till annat land än Sverige, tillkommer en fraktkostnad på 299Kr. köpet måste göras med förskottsbetalning, så som Kreditkortsbetalning. Lagerhållning/Leveranstid Normalt skickas beställda varor inom 1-5 arbetsdagar. Observera att postens leveranstid på 1-2 dagar tillkommer. Leveranstid för kjolpaket och spoilers är 2-8 veckor. Vi reserverar oss för slutförsäljning. Om beställd vara inte finns i lager och leverans blir mycket försenad, har du rätt att upphäva köpet. Vi levererar även till andra länder. Ta kontakt med oss för mer information, fraktpriser m.m.
Ej utlöst paket För paket som ej löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera kunden kostnaderna för frakten, returfrakten, expeditionsavgift och hanteringskostnad på totalt 499 kr. Vi skickar ingen påminelse utan ärendet går efter fakturans förfallodatum direkt till inkasso! Transportskador Om paketet är skadat när du hämtar det, ska du omgående göra en skadeanmälan på uthämtningsstället. Skulle du upptäcka en skada när du kommer hem, måste du ta med hela försändelsen till uthämtningsstället snarast (inom 7 dgr) för att göra en skadeanmälan. Läs Postens regler gällande reklamation här http://www.posten.se/c/reklamera Avbeställning Förändring av order eller avbeställning är möjlig utan kostnad fram till dess ordern är expedierad? Undantag är om du beställt en vara som inte finns på lager och vi redan beställt efter varan. Retur ges ej för varor som ej lagerförs och specialbeställs av dig som kund. Reklamation För dig som privatkund gäller Konsumentköplagen. Om du får en vara som är defekt eller inte är den vara som du beställt, vill vi att du kontaktar Kundtjänst. Ångerrätt/Bytesrätt Som kund inom Sverige har du 14 dagars ångerrätt från den dag du mottog varan. Du betalar returportot. Varan får inte vara använd eller skadad. Varor som returneras måste alltid vara kompletta och i orginalemballage. Innan du skickar något i retur vill vi att du kontaktar Kundtjänst. Retur ges ej för varor som ej lagerförs och specialbeställs av dig som kund. Förbrukningsvaror så som glödlampor kan endast bytas då de är i obrutet emballage. Skulle du som kund av någon anledning beställt fel vara, och vill göra ett byte, får du stå för samtliga fraktkostnader av produkten/produkterna.
Om en produkt är felaktig och sedan blivit monterat finns inte heller någon ånger/bytesrätt, då det är kundens ansvar att kontrollera att varan är korrekt. Ansvar Kunden ansvarar själv för sitt fordon och eventuella fel i samband med felaktig montering av våra produkter Vid eventuell retur står kund för fraktkostnader. Om beställaren är under 18 år, måste köpet godkännas av målsman. Information Vi förbehåller oss för tryckfel, fel i information, samt fel i specifikation, på samtliga i vårt sortiment förekommande artiklar och tjänster. All bildinformation på våra sidor skall ses som illustrationer, och Creatix kan ej heller garantera att bild återger varans exakta utseende samt beskaffenhet.
Force Majeure I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från Creatixs sida, som gör att Creatix ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att Creatix befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. |